Tietoa matkapaketeista
• Verkkosivujemme etusivulla on matkahaku-valikko, jonka kautta voit valita “lomat maakunnista”, “pelkät lennot maakunnista” tai “lento+hotellipaketit” sen mukaan minkälaista matkaa haluat varata.
• Etusivuamme alaspäin selaamalla näet kaikki lentomme maakunnista keväällä sekä syksyllä. Päivämäärää tai lähtökenttää klikkaamalla pääset suoraan matkahakuun.
• Alempana sivustolla on listattuna kaikki kaupungit, joista lennämme tilauslentoja useisiin eri kohteisiin. Kaupungin nimeä klikkaamalla näet kaikki sieltä myynnissä olevat matkat.
• Järjestelmä laittaa automaattisesti matkustajien määräksi kaksi aikuista. Voit muokata matkustajien määrää matkustajat valikosta. Muistathan laittaa lasten iät oikein matkustajat kenttään.
• Verkkosivujemme kautta voi varata vain yhden huoneen kerrallaan.
Voit varata verkkosivustoltamme matkapaketteja, pelkkiä lentoja maakunnista sekä omatoimisia lento+hotellipaketteja. Matkahaku-valikon kautta voit valita "lomat maakunnista", "pelkät lennot maakunnista" tai "lento+hotellipaketit" sen mukaan minkälaista matkaa haluat varata.
• Voit muokata matkustajien määrää matkustajat valikosta. Muistathan laittaa lasten iät oikein matkustajat kenttään saadaksesi hinnat näkyviin oikein matkustavalle kokoonpanolle.
• Verkkosivujemme kautta voi varata vain yhden huoneen kerrallaan.
• Ruumaan menevä matkalaukku ja lentokenttäkuljetukset lisämaksusta.
• Varatessasi matkan verkkosivustoltamme maksetaan varausmaksu varausvaiheessa luottokortilla. Varausmaksu on tilauslennoilla 200€ /henkilö ja omatoimisilla lento +hotellimatkoilla 75 % matkan hinnasta. Varauksen loppumaksu maksetaan 42 vrk ennen matkan alkua. Mikäli matkan alkuun on alle 42 vrk, tulee koko matka maksaa varausvaiheessa.
• Maakunnista lennettävien tilauslentojen matkavaraukset voit tehdä maksutta myös asiakaspalvelumme kautta.
Omatoimisen lento +hotelli matkan varaaminen
• Lento+hotellimatkat varataan itse verkkosivustoltamme, ja varauksen yhteydessä maksetaan varausmaksu, joka on 75% matkan hinnasta. Mikäli matkan alkuun on alle 42vrk, tulee koko matka maksaa varausvaiheessa.
• Ruumaan menevä matkalaukku ja lentokenttäkuljetukset lisämaksusta.
• Matkustajan vastuulla on tarkistaa varaustietojen oikeellisuus. Erityisen tärkeää on, että nimitiedot ovat passiin painetussa muodossa. Jos matkustajan saamassa varausvahvistuksessa olevissa tiedoissa on virheitä, tulee matkustajan ottaa yhteyttä Aventoursiin. Matkustajan tulee myös ottaa yhteyttä matkanjärjestäjään, mikäli varausprosessi internetistä varattaessa keskeytyy. Mikäli matkan varaaja antaa nimet tai muut tiedot virheellisesti, Aventours ei vastaa mahdollisista seurauksista.
• Matkustajaa sitova sopimus syntyy, kun matkanjärjestäjän määräämä maksu on maksettu.
• Suorittamalla maksun matkustaja hyväksyy samalla nämä erityisehdot. Varauksen tekijän tulee olla vähintään 18-vuotias.
• Verkkosivustolla näkyvät hinnat ovat voimassa toistaiseksi.
• Hinnat eivät ole kiinteitä listahintoja, vaan niin sanotusti kelluvat, ja niihin vaikuttaa kysyntä sekä hotellihuoneiden saatavuus.
• Pidätämme oikeuden hintojen ja alennusten muutoksiin.
• Hinnat ovat perushintoja per henkilö.
• Hinnat eivät sisällä huonekohtaisia lisämaksuja eivätkä mahdollisia lisäpalveluita.
• Tarjoukset ja kampanjakoodit ovat voimassa rajoitetun ajan eikä niihin voi yhdistää muita alennuksia.
• Vain yksi kampanja- tai alennuskoodi per varaus.
• Tarjoushintaisia matkoja on tarjolla rajoitettu määrä.
• Alennukset koskevat aina vain uusia varauksia.
Varatessasi matkan verkkosivustoltamme varausmaksu maksetaan varausvaiheessa: Tilauslennoilla 200€ /henkilö ja omatoimisilla lento +hotellimatkoilla 75 % matkan hinnasta.
• Kun matkan lähtöpäivään on enemmän kuin 42 vrk ja matkan hinta on yli 200€ /hlö, tulee varausmaksu verkkokauppaostoksissa maksaa varauksen yhteydessä. Asiakaspalvelun kautta tehdyissä varauksissa varausmaksu tulee maksaa viikon kuluessa. Loppumaksu tulee suorittaa viimeistään 42 vrk ennen matkan alkua.
• Kun matka on varattu alle 42 vrk ennen lähtöä tai matkan hinta on 200€ /hlö tai vähemmän, on koko matkan hinta maksettava välittömästi.
Turvalliset maksut verkossa joko luottokortilla (Visa ja Mastercard), verkkopankissa tai MobilePaylla.
Maksupalveluoperaattorina: Adyen.
• Pankkimaksut: Valitse pankki ja kirjaudu järjestelmän kautta omaan verkkopankkiisi maksua varten.
• Mastercard/Visa: Valitse luottokortti ja täytä pyydetyt kohdat korttisi tiedoilla.
Huomioithan luottokortilla maksettaessa korttisi turvarajat; luottorajan lisäksi myös vuorokausikohtainen ostoraja maksuautomaatilla maksettaessa riittävän suuri, käyttöalueena Suomen lisäksi myös muut pohjoismaat, ja maksut internetissä sallittu. Luottokorttimaksu vaatii aina vahvan tunnistautumisen mobiilipankissa tai tunnuslukulaitteella, jotta maksusuoritus hyväksytään.
Yleisin syy luottokorttimaksun epäonnistumiselle on kortille asetetut turvarajat. Tarkistathan, että kortilla on luottorajan lisäksi myös vuorokausikohtainen ostoraja tai internetostoraja tarpeeksi korkealla. Tarkista myös, että käyttöalueena Suomen lisäksi myös muut pohjoismaat, ja maksut internetissä sallittu. Pääset muokkaamaan korttisi turvarajoja omasta verkkopankista tai ottamalla yhteyttä omaan pankkiisi.
• MobilePay: Voit maksaa matkasi helposti ja turvallisesti myös mobiilimaksusovellus MobilePaylla.
Voit varata matkan maakuntalentoihin myös myyntipalvelustamme ja saat sähköpostiisi varausvahvistuksen, jolla matkan varausmaksun tulee maksaa viikon kuluessa joko luottokortilla tai verkkopankissa.
Mikäli maksat laskun verkkopankissa pankkitililtäsi, niin huomioi että laskulla ei ole viitenumeroa. Kirjaathan viestikenttään varausnumerosi.
Pankkiyhteystiedot: Aventours Oy, OP FI62 5680 0020 5700 46
Saat meiltä sähköpostiisi varausvahvistuksen, joka toimii matkalippunasi maakuntien tilauslennoilla. Erillistä lentolippua tilauslennoille ei ole.
Reittilentopohjaisilla lento +hotellimatkoilla lähetämme sähköpostiisi lentoliput ja hotellivoucherin.
Omatoimimatkoissa reittilentoliput ja tarvittavat vahvistukset lähetetään sähköpostilla n. 2 viikkoa ennen lähtöä.
Matkan hintaan sisältyy
• edestakainen lento varausvahvistuksessa mainitulta lentoasemalta lentokohteeseen sekä mahdolliset lentokenttäverot
• majoitus ja mahdolliset ateriat, varausvahvistuksen mukaisesti ilmoitettujen tietojen mukaiset opaspalvelut kohteessa, sähköpostitse lähetettävät matkaliput
Matkan hinta per henkilö näkyy sivustollamme matkavalikon matkustajakohtaan merkityn henkilömäärän mukaan. Lapsille on kirjattava myös iät vuosina.
Matkan hintaan ei sisälly
• passi- ja viisumikulut (ellei toisin mainita)
• rokotuskulut
• matkavakuutus
• lentokenttäkuljetukset (varattavissa lisämaksusta)
• juoma- ja palvelurahat kohteessa
• postitse lähetettävä varausvahvistus/matkalippu
• liittymäkuljetukset kotimaassa
• retket ja muut maksulliset lisäpalvelut kohteessa
• mahdolliset kohdemaan pakolliset hotelli- tai kaupunkiverot, jotka asiakkaan tulee maksaa suoraan hotellille
• ruumaan menevä matkatavara (lisämaksullinen osassa lentoyhtiöistä)
• palvelumaksu erikseen räätälöitävistä palveluista asiakkaan pyynnöstä
Matkan tilaushetkellä voimassa oleva hinta on asiakasta sitova. Aventoursilla on oikeus tehdä erilaisia hintatarjouksia ja alentaa matkojen hintoja. Alennetut hinnat ovat voimassa siitä hetkestä lähtien, kun ne ilmoitetaan, eivätkä ne koske sitä ennen varattuja matkoja.
Aventours pidättää oikeuden hintojen ja alennusten korjauksiin sekä muutoksiin.
• Käytämme matkoissamme dynaamista hinnoittelua, jonka mukaan hinta määräytyy hotellien ja lentojen saatavuudesta varaushetkellä.
• Pidätämme oikeuden peruuttaa varaus, mikäli hinnoittelussa on tapahtunut meistä johtumaton tekninen virhe.
• Aventoursilla on oikeus antaa asiakkaalleen paremmat järjestelyt kuin mitä tehty varaus edellyttää. Aventoursilla ei kuitenkaan ole velvollisuutta antaa kaikille matkustajille samoja lisäpalveluita.
Maksulliset lisäpalvelut
• Asiakkaalla on tietyissä hotelleissa mahdollisuus ostaa lisämaksusta esim. parveke/terassi, merinäköala, yhden hengen huone.
• Asiakkaalla on tietyissä kohteissa mahdollisuus ostaa Aventoursin kautta lentokenttäkuljetukset ennakkoon. Mikäli asiakas haluaa perua lentokenttäkuljetukset, tulee hänen tarkistaa mahdolliset peruutuskulut Aventoursin asiakaspalvelusta.
• Lentoyhtiön kautta ostetuista lisäpalveluista ei palauteta yleensä rahoja takaisin, mikäli asiakas muuttaa matkaansa. Lisäpalvelut tulee ostaa uudestaan lentoyhtiön kautta uudelle matkalle.
Matkalahjakortti on mieluinen ja erinomainen lahja juhlaan kuin juhlaan.
Anna lahjaksi lomaelämyksiä ja muistoja maailmalla.
Voit ostaa matkalahjakortin haluamallasi summalla myyntipalvelumme kautta.
Asiakaspalvelumme palvelee arkisin ma-pe klo 9-16. Vastaamme puheluihin ja sähköposteihin asiakaspalvelumme aukioloaikoina.
Vastaamme nettisivuillamme olevan chat-palvelun viesteihin arkisin klo 9-16 välisenä aikana asiakaspalvelumme ollessa avoinna.
• Ryhmäksi katsotaan seurue, johon kuuluu vähintään 10 täyden hinnan maksavaa matkustajaa yhtenäisin matkajärjestelyin.
• Olemme räätälöineet matkapaketteja erilaisille ryhmille, kuten lukijamatkat, golf-ryhmät, jooga- ja pilatesryhmät ja harrasteryhmät.
• Ryhmien matkapaketit ja sisältö sekä maksuehdot sovitaan kullekin ryhmälle erikseen.
Twin/Double - Twin = kaksi erillistä vuodetta, double = parivuode
Triple Room – parivuode ja lisävuode
Studio – huoneisto keittonurkkauksella
Double or Twin with Terrace – kahden hengen huone terassilla (maataso)
Economy Room (no balcony) – economy huone ilman parveketta
Apartment/One bedroom apartment – huoneisto, jossa erillinen makuuhuone
Two Bedroom Apartment – kahden makuuhuoneen huoneisto
Family Room – perhehuone
Suite – sviitti
Quadruple – huone neljälle hengelle
Swim Up Deluxe – huoneen terassilta suora pääsy uima-altaaseen
Room with Jacuzzi – huone, jossa oma poreamme
Room with Outdoor Jacuzzi – huone omalla ulkoporealtaalla
Villa with Personal Pool – villa omalla uima-altaalla
Bungalow with Private Pool – bungalow omalla uima-altaalla
Maizonette – Huoneisto kahdessa kerroksessa
Huoneistohotelleissa, lomahuoneistoissa ja bungaloweissa, joissa on keittiö/keittonurkkaus keittiövarustukseen ei kuulu
astianpesutarvikkeita eikä keittiöliinoja. Hotellin siivoajat eivät tiskaa astioita siivouksen yhteydessä, vaan siitä vastaa asiakas itse.
Land view - maanäkymä
Inland view - sisämaanäkymä
Mountain view - vuoristonäkymä
With view - määrittelemätön näkymä
Rear view - katu/maanäkymä
City view -kaupunkinäkymä
Garden view - puutarhanäkymä
Pool view - uima-allasnäkymä
Side sea view/lateral sea view/partial sea view/partial ocean view - osittainen merinäkymä
Sea view/direct sea view/ocean view - suora merinäkymä
Sea Front/seaside - huone merenpuolella, mutta ei merinäkymää
Room only - ei aterioita
Breakfast - aamiainen
Half Board - puolihoito; aamiainen ja illallinen (illallinen ilman ruokajuomia)
Full Board - täysihoito; aamiainen, lounas ja illallinen (lounas ja illallinen ilman ruokajuomia)
All inclusive - all inclusive; aamiainen, lounas ja illallinen (sisältää juomat aterioilla sekä mahdollisia snack-välipaloja aterioiden välissä)
Allergiat ja erikoisruokavaliot
Erikoisruokavaliot (esimerkiksi laktoositon tai gluteeniton ruokavalio) eivät ole lomakohteissa niin tunnettuja kuin Suomessa. Emme voi valitettavasti taata allergioista tai ruokavaliosta johtuvia erikoisaterioita. Osassa hotelleja on jossakin määrin mahdollista huomioida erikoisruokavaliot, mutta valikoima ei ole välttämättä yhtä laaja kuin normaali valikoima.
Allergioista ja erikoisruokavaliosta kannattaa ilmoittaa varauksen yhteydessä etukäteen sekä kertoa myös itse hotelliin saavuttaessa ruokavaliosta ravintolan henkilökunnalle, jotta he voivat huomioida asian mahdollisuuksien mukaan.
• Maakunnista lähtevillä tilauslennoilla matkustamoon sallittu maksuton käsimatkatavara saa painaa enintään 5kg. Käsimatkatavaran maksimimitat ovat 55cm x 40cm x 20cm.
• Ruumaan menevät matkalaukut ovat lisämaksullisia: 29€ /laukku/menopaluu, maksimipaino 20kg, golfbag 49€ /laukku/menopaluu.
• Netissä matkaa varatessa laukkujen määrää ei voi muokata, vaan järjestelmä laittaa matkalaukut henkilömäärän mukaan, mikäli ne lisätään varaukselle. Myyntipalvelumme voi muokata varauksella olevaa laukkujen määrää tarvittaessa. Matkalaukut voidaan lisätä varaukselle viimeistään 1 viikkoa ennen lähtöä.
• Käsimatkatavaroihin ei saa pakata teräviä esineitä, kuten saksia tai veitsiä. Matkustamossa saa kuljettaa nesteitä korkeintaan 100 ml kokoisissa pakkauksissa ja kaikkien nestepakkauksien on mahduttava litran kokoiseen minigrip -pussiin.
• Omatoimisille lento+hotellimatkoille matkatavaroiden maksut ja hinnat määräytyvät lentoyhtiökohtaisesti ja ovat nähtävissä varauksenteko vaiheessa tai lentoyhtiön omilta nettisivuilta.
• Kokoontaitettavat lastenrattaat saa ottaa matkalle mukaan maksutta. Rattaat kuljetetaan lennolla ruumassa, ja ne on hyvä pakata suojapussiin, jotta ne eivät likaannu ruumakuljetuksen aikana. Halutessa rattaat voi kuljettaa lentokentän lähtöportille saakka ja sieltä ne siirretään ruumaan lennon ajaksi. Pienten lasten kanssa matkustaessa voit ottaa käsimatkatavaroihin tarvittavan määrän vauvanruokaa ja maitoa alkuperäispakkauksissa.
• Uniapneaan käytettävät CPAP-laitteet ovat sallittuja lennoilla ja ne tulee pakata käsimatkatavaroihin. CPAP-laitteen tulee mahtua sallittuun käsimatkatavaramäärään. Varaa mukaasi lääkärin kirjoittama todistus siitä, että tarvitset hengitysteiden ylipainehoitoa CPAP laitteella.
• Lääkkeet tulee pakata käsimatkatavaroihin ja ne on hyvä säilyttää alkuperäisessä pakkauksessaan. Pakkauksesta selviää vaikuttavien aineiden nimet ja silloin tullin ja muiden viranomaisten on tarvittaessa helpompi tunnistaa, mitä lääke on. Säännöllisesti käyttämiäsi lääkkeitä on hyvä ottaa mukaan varmuuden vuoksi vähintään viikon ajaksi yli matkan tarpeen.
Osassa hotelleja on tarjolla esteettömiä huoneita. Nämä huoneet tulee aina tilata erikseen, joten olethan yhteydessä myyntipalveluumme asiasta. Huomioithan, että hotellien esteettömien huoneiden taso ei aina vastaa suomalaisia standardeja. Esteettömät huoneet ovat matkakohteen omien standardien mukaan liikuntaesteisille soveltuvia huoneita, ja hotellin alue on myös jossain määrin sopiva liikuntarajoitteiselle. Aivan kaikki hotellin palvelut eivät välttämättä ole saavutettavissa pyörätuolilla, tai huone ei ole täysin esteettömästi varusteltu.
Pyörätuolista ja muista apuvälineistä tarvitaan etukäteen tarkempia tietoja lentoyhtiötä varten. Kerrothan matkavarauksen yhteydessä mm. kaikkien apuvälineidesi mitat (pituus, leveys, korkeus, paino ja sähköpyörätuolissa akun tiedot). Voit ottaa kainalosauvat tai kävelykepin mukaan lennolle ja siitä ei tarvitse ilmoittaa etukäteen lentoyhtiölle.
Mikäli tarvitset avustajapalvelua lentokentällä sekä koneeseen siirtymisen kanssa otathan yhteyttä asiakaspalveluumme hyvissä ajoin ennen matkaa.
• Jos olet raskaana, ota huomioon lentoyhtiön säännöt raskaana oleville matkustajille.
• Lentoyhtiöillä on erilaisia käytäntöjä siitä, kuinka pitkään raskauden aikana voi lentää.
• Lue lisää lentoyhtiöitä koskevista säännöistä lentoyhtiön omilta nettisivuilta ja tarkista missä vaiheessa tarvitset lääkärintodistuksen.
• Keskustele raskaana matkustamisesta oman lääkärisi kanssa.
Maakunnista lähtevillä tilauslennoilla hotellikuljetus lentokentältä hotellille maksaa 39€ /hlö / menopaluu. Lentokenttäkuljetukset voidaan lisätä varaukselle viimeistään 1 viikkoa ennen lähtöä.
Alle 2-vuotiaat sylilapset matkustavat lentokenttäkuljetuksen aikana aikuisen sylissä, eikä heille ole varattu omaa paikkaa. Turvaistuinta ei ole mahdollista varata kuljetuksen ajaksi.
Osaan omatoimisia lento+hotellimatkoja voi varata etukäteen lisämaksullisen lentokenttäkuljetuksen. Hinnat ja saatavuus riippuvat matkakohteesta.
Lapsialennukset
• Lapsesta, joka matkan päättyessä on alle 2-vuotias, veloitetaan tilauslennolla alk. 55 €.
• Lapsi matkustaa lentokoneessa vanhempiensa sylissä, eikä hänelle varata omaa lento-, lentokenttäkuljetus- tai hotellipaikkaa.
• 2–11-vuotiaat lapset sekä 12–17-vuotiaat nuoret voivat saada matkan perushinnasta alennusta yöpyessään lisävuoteella.
• Mahdollisen alennuksen suuruus vaihtelee ja matkojen hinnat riippuvat lähtöpäivästä, kohteesta ja hotellista.
• Joissakin hotelleissa lisävuoteelle voidaan majoittaa vain alle 12-vuotias.
• Vuoteiden ja lisävuoteiden tyyppi, koko, määrä ja saatavuus sekä mahdolliset ikärajoitukset kussakin huoneessa/huoneistossa selviävät matkan myyjältä.
• Lapsialennusta ei saa samanaikaisesti muiden alennusten kanssa.
• Lapsi-/nuorisoalennuksen edellytyksenä on, että lapsi/nuori majoittautuu samaan huoneeseen/huoneistoon lisävuoteelle vähintään 2–4 täyden hinnan maksavan aikuisen kanssa.
• Hintoihin lisätään mahdolliset lisämaksut kuten mm. kuljetukset kohteessa, hotellikohtaiset lisämaksut: ateriat, parveke/terassi, merinäköala.
• Matkan kokonaishinta on jaettu kaikkien huoneeseen majoittujien kesken huomioituna lapsialennus.
Lisävuodealennus
Jotta lisävuodealennus voidaan myöntää, tulee huoneen/huoneiston kaikki normaalit vuoteet olla täynnä ja kaikki niihin majoittuvat matkustajat maksaneet aikuisen täyden hinnan. Lisävuoteelle majoittuville myönnetään tällöin lisävuodealennus, joka lasketaan normaalihintaisesta matkasta. Muita alennuksia ei myönnetä samanaikaisesti. Aventoursin hinnoissa ei ole eritelty alennuksia, vaan ne sisältyvät matkan kokonaishintaan.
Lapselle huoltajien lupa lomamatkalle
Kun alaikäinen lapsi matkustaa ulkomaille ilman huoltajia, on suositeltavaa ottaa matkalle mukaan huoltajien lupa, jonka voi tarvittaessa esittää kohdemaan viranomaisille. Suomen lain mukaan, jos lapsi on vanhempiensa yhteishuollossa, päättävät he yhdessä kaikista lapsen asioista, eikä toisella huoltajalla (tai muulla henkilöllä) ole oikeutta viedä lasta ulkomaille ilman toisen huoltajan (huoltajien) suostumusta. Suomen laissa ei ole erityisiä säännöksiä siitä, miten suostumus tulee ilmaista. On kuitenkin hyvä huomata, että vaikka lähtö Suomesta onnistuisikin, toisen valtion rajalla viranomaiset voivat vaatia kirjallista suostumusta.
Vaikka erityisiä vaatimuksia ei olisikaan, on huoltajien kirjallinen suostumus aina hyvä olla olemassa. Huoltaja/huoltajat voivat laatia näissä tilanteissa suostumusasiakirjan itse. Lupa voi olla kohdemaan kielellä tai englanniksi. Kirjeessä on hyvä olla tiedot matkasta sekä huoltajien allekirjoitukset ja yhteystiedot.
Lapselle huoltajien lupa lomamatkalle - Ulkoministeriö (um.fi)
Alaikäisen matkustamiseen vaadittava asiakirja | Rajavartiolaitos
Tilauslennoilla lähtöselvitys tehdään lentokentällä.
Lähtöselvitystiskit aukeavat 2 tuntia ennen koneen lähtöä ja sulkeutuvat 45 minuuttia ennen koneen lähtöaikaa.
Kaikkia matkustajia pyydetään tulemaan ajoissa lentokentälle.
Omatoimisilla lento+hotellimatkoilla lähtöselvitys tehdään lentoyhtiön omilla verkkosivuilla:
Finnair Suomi
Norwegian
airBaltic
Kirjautuaksesi lentoyhtiön sivuille käytä lentolipussa olevaa varausnumeroa (Carrier reservation number (PNR)).
Tilauslennoilla istumapaikat jaetaan etukäteen lentoyhtiön toimesta.
Lentoyhtiö pyrkii sijoittamaan samalla varauksella olevat matkustajat istumaan vierekkäin/lähekkäisille paikoille.
Mikäli haluat ostaa tilauslennolle tietyt istumapaikat ( enemmän jalkatilaa 29€/hlö/suunta, koneen etuosa 9€/hlö/suunta, muut paikat koneessa 5€/hlö/suunta), ota yhteyttä myyntipalveluumme. Huom! Enemmän jalkatilaa /exit-paikkoja EI voi varata alle 16 -vuotiaille eikä liikuntarajoitteisille matkustajille.
Omatoimisilla lento+hotellimatkoilla istumapaikat varataan lentoyhtiön omilla verkkosivuilla.
Tilauslennolla on mahdollisuus ostaa myyntikärryistä juotavaa ja pientä purtavaa.
Aterioita ei tilauslennoilla ole tarjolla.
Maksuvälineenä lennolla käy kortit. Palvelu on englannin kielellä.
Omatoimisilla lento +hotellimatkoilla mahdolliset ateriat varataan lentoyhtiön omilla verkkosivuilla etukäteen tai ostetaan koneessa lennon aikana.
Tilauslennoilla varausvahvistus toimii matkalippuna, ja erillistä lentolippua ei ole. Tarkastathan, että nimet ovat oikein kirjoitettu vahvistuksessa.
Omatoimimatkoissa reittilentoliput ja tarvittavat vahvistukset lähetetään sähköpostilla n. 2 viikkoa ennen lähtöä.
Mikäli sinulla ei ole sähköpostia, postitamme 5€ postitusmaksua vastaan matkadokumenttisi kotiosoitteeseesi niin erikseen pyydettäessä.
Tilauslennot maakunnista lennämme Enter Air lentoyhtiön koneilla.
• Enter Air on puolalainen vuonna 2009 perustettu lentoyhtiö ja tällä hetkellä se on yksi Euroopan suurimpia tilauslentoyhtiöitä.
• Mikäli tilauslennon aikatauluihin tulee muutoksia tiedottaa Aventours aikataulumuutoksista varauksella olevalle yhteyshenkilölle sähköpostilla, tekstiviestillä tai joissain tapauksissa soittamalla.
Omatoimimatkoissa reittilennon lentoihin vaikuttaa lentoyhtiö. Lennon voi operoida myös jokin muu kuin lennon myynyt lentoyhtiö. Usein lennon operoiva yhtiö mainitaan erikseen lentolipussa, mutta joissain tapauksissa lennon operoiva lentoyhtiö voi ilman erillistä ilmoitusta olla myös jokin muu kuin lennon myynyt lentoyhtiö, vaikka asiaa ei erikseen lentolipussa ilmoiteta.
• Lentolippu on käytettävä varauksen mukaisessa järjestyksessä. Mikäli jotain lippuun merkittyä lentoa ei käytetä, peruuntuu varaus muiden lentojen osalta.
• Lentolippu on henkilökohtainen eikä sitä voi luovuttaa toiselle henkilölle.
• Tarkemmista säännöistä ja matkatavararajoituksista saa lisätietoja Aventoursin asiakaspalvelusta tai ko. lentoyhtiön internetsivuilta.
• Aikatauluihin voi tulla muutoksia. Koska Aventoursin reittilentomatkat ovat omatoimimatkoja, sitoutuu matkustaja itse tarvittaessa vahvistamaan uudelleen lentomatkansa ja tarkistamaan mahdolliset aikataulumuutokset matkan aikana. Lisäksi hänen tulee itse huolehtia siitä, että hän saapuu lentokentälle ajoissa lähtöselvitystä varten.
Matkavakuutus ei sisälly matkan hintaan.
• Kehotamme jokaista matkustajaa hankkimaan riittävän peruutusturvan sisältävän matkustaja- ja matkatavaravakuutuksen.
• Matkan peruuntuessa asiakkaalta veloitetaan peruutusmaksu, jonka suuruus määräytyy sen mukaan, kuinka monta päivää ennen matkan alkua matka perutaan.
• Veloitettuja peruutuskuluja voi hakea takaisin omalta matkavakuutusyhtiöltä.
• Yleiset matkaehdot löytyvät etusivun oikeasta alalaidasta "Matkaehdot".
Matkalle tarvitaan mukaan matkustuskohteesta riippuen matkustusasiakirjana joko voimassa oleva passi tai EU henkilökortti.
• Matkustaja on itse velvollinen huolehtimaan, että tarvittavat asiakirjat (passi, viisumi, rokotustodistukset) ovat voimassa.
• Matkustaja vastaa myös itse niiden kustannuksista.
• EU-maissa 1.3.1999 jälkeen myönnettyä henkilökorttia voidaan käyttää passin sijaan matkustusasiakirjana tietyissä maissa.
• Tarkista tarkemmat tiedot Poliisin internetsivuilta www.poliisi.fi (Henkilökortti > Henkilökortti matkustusasiakirjana).
• Kela-kortti tai ajokortti eivät ole riittäviä matkustusasiakirjoja.
EU:n ulkopuolelle matkustettaessa passi on välttämätön.
• Muiden maiden kansalaisia pyydetään tarkistamaan passi- ja viisumivaatimukset kohdemaan lähetystöstä hyvissä ajoin ennen matkaa.
• Aventours ei vastaa mahdollisista matkustajalle aiheutuvista vahingosta, mikäli hänen matkansa estyy puutteellisten matkustusasiakirjojen vuoksi.
Viisumi/turistikortti tarvitaan mm. seuraaviin maihin: USA (pakollinen sähköinen ESTA-maahantulolomake), Kiina, Kuuba, Australia, Intia.
• Yhdysvaltojen viranomaisten vaatimien turvamääräysten mukaan matkustajan on toimitettava suoraan lentoyhtiölle ennen lähtöä seuraavat tiedot: nimi ja sukupuoli (kuten ne ovat passissa), syntymäaika, kansallisuus, passin numero ja voimassaoloaika sekä myöntämispaikka, osoitetiedot kotimaassa ja osoitetiedot Yhdysvalloissa ensimmäisenä yönä.
• Useimmat lentoyhtiöt toivovat, että matkustajat ilmoittavat tiedot lentoyhtiön internetsivujen kautta.
Jos matkatavarasi eivät saavu kanssasi samanaikaisesti perille, täytyy sinun ilmoittaa siitä lentoyhtiön edustajalle heti lentokentällä. Tällöin sinun pitää täyttää niin kutsuttu PIR- eli vahinkoilmoitusraportti, josta saat kopion itsellesi. Lentoyhtiö on yhteydessä sinuun heti, kun matkatavarasi ovat saapuneet perille.
Mikäli matkatavarasi on vahingoittunut lennon aikana, on asiasta täytettävä vahinkoilmoitus (PIR) jo lentokentällä. Saat ilmoituksesta itsellesi kopion. Säilytä se huolellisesti lentoyhtiölle mahdollisesti tehtävää korvaushakemusta varten.
Mikäli et ole tehnyt lentokentällä PIR- raporttia rikkoontuneesta matkatavarasta, olethan yhteydessä omaan matkavakuutusyhtiöösi mahdollisissa korvausasioissa.
• Nimenmuutos tilauslennolla 50€ /hlö
• Reittilennolla nimenmuutos ja mahdollisuus siihen riippuu lentoyhtiön ja varatun lipun ehdoista
• Varausvahvistuksen lähetys postitse 5€ /kirje
• Toimistokulu 100€ /hlö
Voimassa 15.11. 2021 alkaen.
Hinnat sisältävät alv:n.
Matkapaketeissa noudatamme yleisiä valmismatkaehtoja sekä Aventoursin lisä- ja erityisehtoja.
Aventours Oy pidättää oikeuden tämän hinnaston muutoksiin.
Noudatamme yleisiä matkapakettiehtoja, Aventours: lisä- ja erityisehtoja sekä omatoimiset lento +hotelli –paketit erityisehtoja.
Tarkat matkaehdot löytyvät Aventours.fi sivun oikeasta alalaidasta kohdasta MATKAEHDOT.
Ennen matkan alkua tapahtuvasta viime hetken peruutuksesta tulee ilmoittaa viivytyksettä Aventoursille.
Asiakaspalvelun aukioloaikojen ulkopuolella ilmoitus tulee tehdä viipymättä sähköpostitse osoitteeseen myynti@aventours.fi.
Mikäli kohteessa peritään hotelliveroa/ilmastoveroa, joka on yleensä noin 0,5€-10€/ huone/ yö, maksetaan se suoraan hotellille käteisellä tai kortilla joko sisään- tai uloskirjautumisen yhteydessä. Yleisesti vero on käytössä Välimeren kohteissa.
• Hotellivuorokausi alkaa yleensä noin klo 15, mihin asti huoneita voidaan siivota. Mikäli saavut hotelliin aamupäivällä tai keskipäivällä, voit joutua odottamaan, että saat huoneen käyttöösi.
• Kotiinlähtöpäivänä huoneiden luovutus tapahtuu yleensä viimeistään klo 12.
• Mahdollisten hotellista ostettujen lisäpalveluiden maksut kannattaa suorittaa hotellin vastaanottoon jo edellisenä iltana, mikäli lähtö on aikaisin aamulla.
• Useat kansainväliset hotellit veloittavat asiakkailta takuumaksun luottokortilla tai käteisellä etukäteen mahdollisia lisäkuluja varten (esim. minibaari, huonepalvelu jne). Mikäli et käytä palveluita, saat takuumaksun lomasi päättyessä takaisin.
Huoneet siivotaan 2–6 krt/vko hotellista riippuen. Siivous on usein pintapuolista. Pyyhkeet vaihdetaan yleensä 1–3 krt/vko. (Monessa hotellissa pyyhkeet vaihdetaan vain, kun ne on jätetty lattialle.) Lakanat vaihdetaan asiakkaiden vaihtuessa tai kerran viikossa. Jos siivous suoritetaan 2krt/vko, ensimmäiseksi siivouspäiväksi lasketaan yleensä tulopäivä. Huoneistohotelleissa, lomahuoneistoissa ja bungaloweissa, joissa on keittiö/keittonurkkaus keittiövarustukseen ei kuulu astianpesutarvikkeita eikä keittiöliinoja. Huoneistoissa astioiden tiskaaminen ei kuulu siivoukseen, vaan siitä vastaa asiakas itse.
Pyyhkeitä ja lakanoita ei vaihdeta päivittäin ilmasto- ja vedensäästösyistä.
Omalta osaltasi voit tukea lomaillessasi energian ja vedensäästämistä mm. sammuttamalla valot ja ilmastoinnin kun et oleskele hotellihuoneessa. Käytä samaa pyyhettä ja nuku samoissa lakanoissa useamman kerran, aivan kuin kotonasi. Mikäli ostat pullovettä, suosi isompia pakkauksia pienien yksittäisten muovipullojen sijaan.
Huomioithan, että kohteiden ja hotellien palveluissa voi olla poikkeavuuksia ilmoitetuista tiedoista matkailukauden alussa ja lopussa sekä mahdollisesti vallitsevan tilanteen vuoksi. Esimerkiksi osassa hotelleja ilmastointi on toiminnassa vain kesäkuukausina ja hotellien ravintolapalvelut, aktiviteetit ja ohjelmatarjonta voi olla rajoitettua. Lisäksi kohteen vesipuistot avautuvat/sulkeutuvat sääoloista riippuen sekä osa ravintoloista ja kaupoista ei ole välttämättä avoinna matkailukauden alussa sekä lopussa. Alku- ja loppukaudesta etenkin Välimeren lomakohteissa voi olla ilta ja yöaikaan viileää.
Muurahaiset ja erilaiset harmittomat kovakuoriaiset ja torakat ovat monessa maassa yleisiä ja niitä saattaa esiintyä myös parhaimmissakin hotelleissa.
Vapaana juoksevia koiria ja kissoja tai kiekuvia kukkoja saattaa nähdä varsinkin Välimeren lomakohteissa. Mikäli huoneessasi on kutsumattomia eläimiä, ilmoita siitä oppaalle.
Hyttystenpistoilta kannattaa suojautua hyttyskarkotteilla. Jos tiedät olevasi herkkä hyttysten pistoille, on hyttyskarkotetta hyvä ottaa mukaan jo Suomesta.
Useimmissa lomakohteissa hyttyskarkotetta myydään apteekeissa sekä marketeissa.
Tilauslentojen aikana kohteissamme on suomenkieliset Aventoursin oppaat apunanne.
• Tapaat oppaan loman aikana lentokentällä, hotellitapaamisilla sekä retkillä.
• Kohdeoppaisiin saat yhteyden kohteessa aina myös puhelimitse.
Muutamassa hotellissa, jotka sijaitsevat lomakeskittymien ulkopuolella ei ole opaspalveluita, mutta tällöinkin oppaaseen saa yhteyden puhelimitse. Tällaisia omatoimikohteita ovat esim. Rethymnon ja Hersonissos Kreetalla, Limassol Kyproksella sekä Lindos ja Pefkos Rodoksella.
Mikäli etkä ole tyytyväinen johonkin matkasi aikana, otathan ystävällisesti yhteyttä kohdehenkilökuntaamme, jotta he voivat auttaa sinua ja yrittää korjata mahdollisen virheen.
Huomioithan, että matkustaja ei saa vedota virheeseen matkan jälkeen, jollei hän ilmoita virheestä matkanjärjestäjälle kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen. Yleisten matkapakettiehtojen mukaan huomautus virheestä/ongelmasta tulee tehdä matkanjärjestäjän edustajalle jo matkan aikana, jotta ongelmat ja puutteet voidaan korjata loman aikana.
Aventoursin lento+hotelli matkat ovat omatoimimatkoja ilman opaspalveluja. Mikäli kohteessa on Aventoursin palveluita kuten opaspalvelut ja/tai retkiä ovat ne asiakkaan käytettävissä/ ostettavissa.
• Tilauslentojen aikana järjestämme kohteessa suomenkielisiä retkiä sekä myymme kansainvälisiä retkiä.
• Tarkat tiedot retkistä saat kohteessa oppailtamme.
• Ilmoittautumiset ja retkimaksut hoidetaan oppaiden kanssa kohteessa.